بهترین قیمت شیائومی
اخبار تکنولوژیراهنمای خریدگجت‌های هوشمند

بهترین ساعت هوشمند ورزشی مخصوص ورزشکاران

در دنیای ساعت‌ها و مچ‌یندها تنوع بالایی وجود دارد که هرکس بر اساس بودجه و قابلیت‌های مدنظرش، به سراغ یکی از این دسته‌ها می‌رود. در این مطلب ابتدا به معرفی برترین مدل‌ها و سپس پارامترهای مهم در انتخاب بهترین ساعت ورزشی می‌پردازیم…

بهترین ساعت ورزشی

در زیر به طور خلاصه تعدادی ساعت ورزشی از برندهای مطرح که در نوع خود بهترین هستند را معرفی می‌کنیم که با اطلاعات بهتر در رابطه با هرکدام، بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. علاوه بر مدل‌هایی که در ادامه نام خواهیم برد، شما می‌توانید به صفحه‌ی ساعت هوشمند مراجعه کرده و در مورد مشخصات و قیمت مدل‌های دیگر نیز اطلاعات کسب کنید.

۱. Amazfit T-Rex 2

با نمایشگر بزرگ، GPS داخلی، قطب نما و طراحی بادوام، ساعت T Rex 2 یکی از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی است. این گجت عمر باتری چشمگیر، انواع حالت‌های ورزشی و ردیابی خواب را ارائه می‌دهد.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit T-Rex 2 گلوبال

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit T-Rex 2 گلوبال

قیمت ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit T-Rex 2 گلوبال بررسی ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit T-Rex 2 گلوبال
در مقایسه با نسل قبلی، دومین نسخه از ساعت Amazfit با صفحه نمایش کمی بزرگتر، عمر باتری بیشتر و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای دو بانده در دسترس است که اگر قصد سفر به یک ماجراجویی را دارید، انتخابی عالی خواهد بود. البته برای مشاهده انواع ساعت هوشمند شیائومی می‌توانید با مراجعه به صفحه مربوطه با ویژگی‌ها و ارزش خرید هر کدام بیشتر آشنا شوید.

بهترین ساعت ورزشی

۲. Apple Watch Ultra 2

برای سال‌ها، “اپل‌واچ” در حاشیه دنیای ساعت‌های ورزشی قرار داشت و ویژگی‌های کافی برای طرفداران اپل را ارائه می‌کرد، اما هرگز به اندازه‌ای نبود که توجه جامعه تناسب اندام را جلب کند، اما با عرضه نسخه اولترا، این کمپانی با یک ساعت ورزشی مجهز به GPS که می‌تواند با مدل‌های ممتاز از برندهای مطرحی چون گارمین، کوروس و سونتو مقایسه شود، وارد صحنه شد. عمر باتری این گجت نیز برای نیازهای بیشتر مردم قابل قبول است. Ultra 2 همچنین یک قابلیت تماس اضطراری منحصر به فرد برای کمک در شرایط جستجو و نجات دارد.

بهترین ساعت هوشمند ورزشی

این نسخه یک پله بالاتر از مدل نسل اول ظاهر شد که با یک دکمه اکشن جدید برای شروع یا توقف تمرین همراه است. خواندن صفحه‌نمایش ۴۹ میلی‌متری در فضای باز حتی در نور شدید ساده است. با این حال، مهم‌ترین ارتقاء در این مدل پردازنده جدید S9 به حساب می‌آید. همچنین دارای طولانی‌ترین عمر باتری در میان سایر ساعت‌های اپل است که با استفاده منظم تا ۳۶ ساعت دوام می‌آورد و آن را در دسته بهترین ساعت های ورزشی قرار می‌دهد.

۳. Garmin Forerunner 265

به نظر ما، ساعتی که بیشترین ویژگی‌ها یا حالت‌های فعالیت را دارد یا حتی ساعتی که ورزشکار حرفه‌ای مورد علاقه شما می‌پوشد، بهترین ساعت ورزشی برای اکثر افراد، نیست. در واقع، بهترین ساعت هوشمند برای ورزش ساعتی است که علاوه بر مواردی چون رابط کاربری خوب، عمر باتری قوی و ردیابی دقیق، کاربرد کافی را نیز برای شما داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، Garmin Forerunner 265 بهترین توصیه ماست.

فروش ویژه
تبلت  Redmi Pad SE ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۸۹۹,۰۰۰ تومان
تبلت Redmi Pad SE ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
تلویزیون ال ای دی هوشمند بلست مدل BTV-50KDA311B سایز 50 اینچ
قیمت ویژه: ۱۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
تلویزیون ال ای دی هوشمند بلست مدل BTV-50KDA311B سایز ۵۰ اینچ
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۳۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۷,۴۶۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

طراحی این مدل برای اکثر دوندگان، شناگران، دوچرخه‌سواران، کوهنوردان، اسکی‌بازان و… بسیار جذاب است، “۲۶۵” مطابق با اهداف خود، در دو اندازه (۴۲ و ۴۶ میلی متر) و رنگ‌های متنوع عرضه شده است. این مدل علاوه بر حفظ ویژگی‌های نسل قبلی، قابلیت پخش و ذخیره موسیقی، صفحه نمایش لمسی AMOLED روشن و دقیق، فضای ذخیره سازی بیشتر، سیستم GPS کمی ارتقا یافته و بسیاری موارد دیگر را هم داراست.

۴. Garmin Fenix 7

Fenix ​​۷ گارمین بدون شک گران است، اما سری Fenix از ​​بهترین ساعتهای هوشمند ورزشی در بازار است. با داشتن مشخصاتی چون کیفیت ساخت بالا و بادوام، صفحه‌نمایش واضح و خوانا، ردیابی دقیق برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، به معنای واقعی پیشرفته است. نکته مهم دیگر پیشرفته بودن قابلیت نقشه‌‌خوانی در این مدل است؛ نقشه‌های از پیش بارگذاری‌شده (شامل خطوط دقیق، مسیرها و نام مکان‌های جغرافیایی) و ابزارهای ناوبری گسترده برای فعالیت‌هایی از جمله پیاده‌روی و کوهنوردی گرفته تا دویدن در مسیرهای جنگلی و اسکی به راحتی در دسترس قرار دارد.

از بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

بزرگترین معایب Fenix ​​۷ هزینه بالا و وزن آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، فنآوری‌های گسترده در این ساعت، برای افرادی که فقط به دنبال اصول اولیه مانند مسافت طی شده، سنجش ارتفاع و پایش ضربان قلب هستند، بسیار زیاد است.

۵. Garmin Forerunner 965

مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار مشابه، از جمله پشتیبانی از چند باند GNSS، ارتفاع سنج و قطب‌نما، مانیتور ضربان قلب نوری و سنسور اکسیژن خون، ذخیره‌سازی موسیقی، ناوبری عالی با نقشه‌های توپوگرافی، جاده و مسیر از پیش بارگذاری شده را در این ساعت دریافت خواهید کرد‌‌، اما نکته متمایز در مورد Forerunner، اندازه آن است.

Garmin Forerunner 965 نسخه ارتقا یافته نسل قبلی است. این ساعت برای دوندگانی طراحی شده که می‌خواهند پیشرفته‌ترین ابزارهای ورزشی و سلامتی را روی مچ دست خود داشته باشند. این مدل دارای صفحه‌نمایش لمسی امولد ۱.۴ اینچی و قاب تیتانیومی، با تمام معیارهای پیشرفته گارمین، از جمله امتیاز آمادگی تمرین، گزارش صبح و ویژگی بارگذاری تمرین جدید است که روی روش تمرین‌های شما تمرکز دارد. باتری بهترین ساعت ورزشی هوشمند منتخب لیست ما، در حالت عادی ۲۳ روز، در حالت GPS بدون موسیقی ۳۱ ساعت و در حالت GPS با موسیقی ۸.۵ ساعت دوام می‌آورد.

۶. Fitbit Sense 2

“Fitbit Sense 2” ساعت مچی ورزشی ردیابی سلامت و تناسب اندام ممتاز این برند است که با ابزارهای نظارت بر استرس، ECG ردیابی سلامت قلب و سنسورهای اکسیژن خون عرضه شده است که نمای کلی‌تری از فعالیت‌های روزانه شما را ارائه می‌دهد. سنسور تشخیص استرس EDA می‌تواند به طور مداوم سطح استرس شما را بسنجد و آن را با داده‌های دیگر ترکیب کند و زمان‌هایی که نیاز به استراحت دارید را به شما اطلاع دهد. این ساعت به GPS داخلی مجهز است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به تناسب اندام خود توجه کلی داشته باشید و مسیرهای خود را بدون نیاز به گوشی ادامه دهید، گزینه‌ای عالی است.

بهترین مچ بند ورزشی

در بین بهترین مچ بند هوشمند ورزشی می‌توان به دو مورد اشاره کرد که از نظر تعداد فعالیت ورزشی، وزن پایین و پشتیبانی از قابلیت‌های ورزشی حرف اول را در گروه خود می‌زنند.

Amazfit Band 7

هرچند مچ‌بندها بیشتر جنبه نظارت بر سلامتی را دارند، ولی اگر برای استفاده معمولی و همچنین قیمت پایین به دنبال خرید این محصولات هستید، پیشنهاد ما امیزفیت بند ۷ است که بیش از ۱۲۰ حالت ورزشی را پشتیبانی می‌کنند و از قابلیت‌های پایش سلامتی مانند سنسور اکسیژن خون و ضربان قلب نیز برخوردار است.

مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Amazfit Band 7

مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Amazfit Band 7

قیمت مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Amazfit Band 7

Xiaomi Band 8

بندهای هوشمند این کمپانی هم طرفداران زیادی دارند. یکی از بهترین مدل‌های مچ‌بند از برند شیائومی سری ۸ است. البته می بند ۸ از نظر پشتیبانی از حالت‌های ورزشی و سنسورهای پایش سلامتی فرقی با مدل بالایی که معرفی کردیم ندارد.

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 8 گلوبال

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 8 گلوبال

قیمت دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 8 گلوبال

ویژگی‌های بهترین ساعت هوشمند ورزشی

ساعت‌های ورزشی بر اساس پارامترهای مختلف و متنوعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین مچ بند ورزشی

ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت

یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین ویژگی‌های ساعت‌های ورزشی، توانایی ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت‌های شماست که در هر حالت، با جمع‌آوری اطلاعاتی شامل مسافت، ارتفاع، سرعت و… اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در بیشتر موارد، این اطلاعات هم از روی خود ساعت و هم از طریق یک برنامه در گوشی قابل مشاهده است.

در کنار فعالیت‌های ردیابی، بسیاری از ورزشکاران از ساعت خود برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت بدن در جهت کمک به تمرین استفاده می‌کنند که در ادامه به آن می‌پردازیم.
ویژگی بهترین ساعتهای هوشمند ورزشی

پایش سلامت

ساعت‌های ورزشی مدرن با سنسورهای ضربان قلب داخلی و پالس اکسی‌مترها می‌توانند اطلاعات سلامتی فراوانی را در اختیار کاربران قرار دهند. با ترکیب داده‌های تمرینات مانند ضربان قلب (فعال و استراحت) و میزان اکسیژن خون، می‌توانید به اطلاعات بسیاری از جمله میزان تنفس، کیفیت خواب، سطح انرژی و استرس، زمان ریکاوری و غیره دسترسی داشته باشید. گارمین و اپل مدعیان این بخش هستند.

اکثر ساعت‌ها دارای سنسور اپتیکال ضربان قلب و سنسور اکسیژن خون هستند. مانیتورهای نوری ضربان قلب، سرعت جریان خون شما (یعنی نبض شما) را با تابش نور به پوست اندازه‌گیری می‌کنند و اطلاعات زیادی را در مورد ضربان قلب در حالت استراحت، خستگی و ریکاوری، حالت هوازی و موارد دیگر ارائه می‌دهند. می‌توانید انتظار داشته باشید بهترین ساعت هوشمند ورزشی و مدل‌های رده‌بالا دقیق‌ترین حسگرها را داشته باشند.

نقشه‌ها و ناوبری

برخورداری گوشی از GPS علاوه بر اینکه موقعیت لحظه به لحظه را ثبت می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که مسیرهای مورد نظر خود را آپلود کرده و از طریق مسیر از پیش بارگذاری‌شده مراحل حرکت خود را ثبت و حتی محیط اطراف خود را ردیابی کنید.

ارتفاع‌سنج بارومتریک و قطب‌نما

اکثر بهترین ساعت‌های ورزشی دارای ارتفاع‌سنج و قطب‌نما و فشارسنج داخلی هستند که مجموعاً به عنوان سه محور ABC شناخته می‌شوند. ارتفاع سنج و فشارسنج دو سنسور مهمی هستند که هم برای پیش‌بینی تغییرات آب و هوا و هم برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد ارتفاع و داده‌های صعود و فرود مفید هستند. بهترین ساعت های هوشمند ورزشی با کمک ارتفاع سنج، فشارسنج و قطب نما به همراه GPS می‌توانند دقیق‌ترین داده‌ها را جمع آوری کنند و در اختیار شما قرار دهند.

منبع تغذیه و عمر باتری

مانند گوشی‌های هوشمند، اکثر ساعت‌های مجهز به GPS به باتری‌های لیتیومی شارژی متکی هستند. این باتری‌ها به سرعت شارژ می‌شوند و به نظر می‌رسد عمر آنها تقریباً با هر نسخه جدید بهبود می‌یابد. علاوه بر این، بیشتر ساعت‌ها حالت‌های ذخیره باتری مختلفی را ارائه می‌کنند و می‌توانید حسگرها (مانند GPS یا پالس اکسیمتر) را برای طول عمر بیشتر باتری خاموش کنید.

برخی از گجت‌های ورزشی با پنل‌های خورشیدی داخلی نیز عرضه می‌شوند تا از طریق آن شارژ شوند. البته، توانایی ساعت برای شارژ از طریق خورشید به شدت و مدت تابش پرتوها بستگی دارد که باعث می‌شود ساعت خورشیدی، انتخابی عالی برای محیط‌های آفتابی و بیابانی باشد، اما مسلماً بهترین انتخاب برای مناطق کوهستانی نیست.

بهترین ساعت های ورزشی بازار

متریال ساخت و دوام

ما شاهد تنوع زیادی از نظر نوع مواد مورد استفاده در ساخت ساعت هستیم. متریال ساخت یک ساعت بر موارد مختلفی از جمله تناسب، دوام و مقاومت در برابر آب، وزن و اندازه، قیمت و… تاثیرگذار است. به طور کلی، بادوام‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ساعت‌ها دارای نمایشگر کریستال یاقوت کبود یا محافظ گوریلاگلس، قاب‌های فولادی ضد زنگ، کربن یا تیتانیوم هستند. این ساعت‌ها به‌طور باورنکردنی در برابر خراش و شکستگی مقاوم هستند و می‌توانند ضربه را تحمل کنند.

امیدواریم این مقاله شما را در انتخاب بهترین ساعت ورزشی یاری کرده باشد. به نظر شما جز آنچه گفته شد، بهترین انتخاب کدام است؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. تیرکسه خیلی خوبه هم شیکه هم کلی ماندگاری شارژ داره و سنسورای سلامتشم دقیقن

  2. بنظر من هشتمین مدلی ک معرفی کردین از همش بهتره چون امکانات خوبی نسبت ب قیمت ارائه میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن