بهترین قیمت شیائومی
اخبار گوشی موبایل

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت برای تنظیم مجدد و رفع مشکل آن

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت تا چه اندازه در حل مشکل آن کار ساز است و چگونه انجام می‌شود؟

اگر گوشی‌های آیفون را فاکتور بگیریم، تقریباً تمام برندهای روز دنیا برای بازکردن قفل صفحه از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند و برخی اوقات این سنسور با مشکل مواجه می‌شود و نیازبه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت دارید. از جمله عواملی که می‌تواند به شما برای رفع این مشکل کمک کند، می‌توان به مواردی مثل تمیز کردن سنسور گوشی، برداشتن گلس محافظ ( درصورت اپتیکال بودن حسگر)، بروزرسانی نرم افزار و ریست کردن سنسور اثر انگشتتان اشاره کرد. در ادامه تمامی این موارد را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست و آشنایی با روش‌های مختلف آن

کالیبراسیون اثر انگشت از واژه کالیبره کردن حسگر می‌آید و برای تنظیم مجدد سنسور اثر انگشت و رفع مشکل آن استفاده می‌شود. گرچه کالیبره اثر انگشت تنها زمانی جواب می‌دهد که حسگر شما حداقل گهگاهی کار کند و کامل از کار نیفتاده باشد. اگر مشکل سخت افزاری باشد و سنسور شما خراب شده باشد، تنها راهکار شما تعویض حسگر و سپردن آن به یک تعمیرکار معتبر است.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

تمیز کردن محل قرار گیری سنسور

اکثر گوشی‌های اقتصادی و میان رده سنسور اثر انگشت خود را با کلیدپاور ادغام کرده و برخی بالارده‌ها نیز از حسگر اپتیکال زیر نمایشگر استفاده می‌کنند. به هرحال به وسیله یک دستمال نرم و ترجیحاً نانو، محل قرارگیری سنسور را خوب تمیز کنید، چرا که کثیف بودن حسگر باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود و اولین موردی که نیاز به بررسی دارد، تمیز بودن سطح خارجی سنسور است. بعد از آن سطح انگشتان خود را نیز چک کنید، زیرا ممکن است پوست شما خشک یا چرب شده باشد و سنسور نتواند به درستی آن را تشخیص دهد. گرچه این کار را نمی‌توان کالیبره حسگر اثر انگشت نامید، اما می‌تواند عللی باشد که سنسور شما دچار مشکل شده است.

آپدیت کردن نرم‌افزار

اگر گوشی خود را آپدیت کردید و باعث شده سنسور اثر انگشت به درستی کار نکند، احتمالاً این مشکل یک باگ نرم افزاریست و شما برای برنامه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت نیز دو راه پیش روی خود دارید، راه اول اینست که صبر کنید بروزرسانی بعدی که معمولاً تحت عنوان bug Fix است، منتشر شود و سپس گوشی خود را آپدیت کنید.
راه دوم اینست که گوشی خود را به نسخه قبلی برگردانید که برای این کار باید یک بکاپ از اطلاعات خود داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله دانگرید اندروید مراجعه کنید.

ریست کردن اثر انگشت

برخی اوقات پاک کردن اثر انگشت خود از تنظیمات گوشی و تنظیم مجدد آن نیز می‌تواند کارساز باشد، اما این نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت را به عنوان تیری در تاریکی فرض کنید و زیاد نمی‌توان روی آن حساب کرد. گرچه همیشه برای حل مشکل، بهترست به سراغ روش‌های ساده و کم دردسر بروید و ریست کردن اثر انگشت، یکی از این راهکارهاست.

دانلود کالیبراسیون حسگر اثر انگشت a50

فروش ویژه
تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-65KDA310B سایز 65 اینچ
قیمت ویژه: ۳۵,۷۹۹,۰۰۰ تومان
تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-65KDA310B سایز ۶۵ اینچ
گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۹,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

مشکلات تاچ در سنسورهای اپتیکال

اگر چندین سال است از گوشی خود استفاده می‌کنید یا تا حالا پیش آمده که گوشی از دست شما بیفتد، این احتمال وجود دارد که تاچ آن ضربه دیده باشد و در نتیجه ضعیف‌تر از قبل عمل کند. سنسور اپتیکال نیز رابطه مستقیمی با لمس صفحه نمایش دارد و کالیبراسیون حسگر اثر انگشت بعد از تعویض تاچ روشی است که به احتمال بالا مشکل شما را حل می‌کند. گرچه برای این کار بهترست به یک تعمیرکار مراجعه کرده و بعد از تست و مطمئن شدن از ضعیف شدن تاچ گوشی خود، نمایشگر را تعویض کنید. البته تاکید می‌کنیم که حتماً قبل از تعویض آن را تست کنید، چرا که با توجه به قیمت روز گوشی و هزینه‌ی بالای تعویض نمایشگر، شاید حتی ترجیح دهید بیخیال حسگر اثر انگشت خود شوید و نمایشگر را عوض نکنید.

کالیبراسیون اثر انگشت

پاک کردن کش

دیگر کم‌تر کاربری با کش یا همان حافظه پنهان برنامه‌ها آشنایی ندارد. درواقع تمام اپلیکیشن‌ها یک حافظه پنهان دارند که فضایی را از گوشی به خود اختصاص می‌دهند و بهترست هرچند وقت یکبار آن را پاک کنید تا سرعت و عملکرد دستگاهتان بهبود پیدا کند و برای این کار کافیست مسیر زیر را گام به گام طی کنید:

  • گوشی خود را خاموش نمایید.
  • دکمه پاور به همراه کلید کاهش صدا را به صورت همزمان نگه دارید تا موقعی که لوگو گوشی نمایش داده شود. سپس تنها دست خود را از کلید ولوم بردارید تا وارد صفحه بوت گوشی شوید.
  • اکنون گزینه Wipe Cache Data را بزنید.
  • سپس گوشی خود را ریبوت کنید تا به صورت نرمال بالا بیاید.

البته در رابطه با پاک کردن کش گوشی باید موارد دیگری را هم در نظر داشته باشید که ما در مطلبی جداگانه به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله پاک کردن کش گوشی را مطالعه کنید.

ریست‌فکتوری گوشی

ممکن است گوشی شما دچار ویروس شده باشد یا نرم افزار آن اشکالی جزئی پیدا کرده باشد. در این صورت بازگردانی به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند چاره ساز باشد. کافیست به قسمت تنظیمات بروید و در بخش General Management گزینه Factory data reset را انتخاب کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد ریست فکتوری گوشی به این مقاله مراجعه کنید چرا که ما به تمام موارد مهمی که در این مورد باید بدانید اشاره کرده‌ایم.

تست سنسور اثر انگشت گوشی سامسونگ و شیائومی

قبل از کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ ابتدا از سالم بودن آن مطمن شوید. برای این کار می‌توانید از کد دستوری *#۰*# استفاده کنید. بعد از شماره گیری این کد به صفحه تست منتقل می‌شوید و در قسمت سنسورها، در صورتی که حسگر اثر انگشت سالم باشد گزینه Pass نمایش داده می‌شود و در غیر این صورت با ارور یا Fail مواجه خواهید شد که به معنای خرابی سنسور است و باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت a31

برای گوشی‌های شیائومی کد متفاوتی در نظر گرفته شده و باید *#*#۶۴۶۶۳#*#* را شماره گیری نمایید تا صفحه تست قسمت‌های مختلف گوشی برای شما نمایش داده شود. برای کالیبره کردن باتری نیز اطلاعات این قسمت می‌تواند به شما کمک کند.

در این مقاله سعی کردیم معنی کالیبراسیون حسگر اثر انگشت به همراه آشنایی با روش‌های آن را به شما آموزش دهیم. نظر شما در این باره چیست؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالا مگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

سوالات متداول

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست؟

کالیبراسیون در واقع به معنای کالیبره کردن و بررسی عملکرد صحیح سنسور اثرانگشت و برطرف کردن مشکلات جزئی آنست.

کالیبره حسگر اثر انگشت به چه روش‌هایی ممکن است؟

در مقاله بالا به صورت کامل به بررسی نحوه کالیبره کردن سنسور اثر انگشت پرداختیم که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن